Återköp- och Garantivillkor
SunWave Sweden Kundpolicy
Kundnöjdhetsgaranti
Vi står bakom våra produkter och vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Se vår policy nedan för information om retur och garanti.
1. Allmänna Villkor
Hos SunWave Sweden strävar vi efter att tillhandahålla högkvalitativa infravärmesystem som möter våra kunders behov. Om du inte är nöjd med ditt köp, har du rätt att returnera eller byta ut produkten enligt svensk konsumentlagstiftning och våra företagsvillkor.
2. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från leveransdatumet. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter eller förseglade varor som inte kan returneras av hygieniska eller säkerhetsskäl när de har öppnats.
Om du beslutar dig för att returnera en produkt inom denna period, vänligen meddela oss på info@sunwavesweden.se.
3. Returprocess
För att returnera din vara, vänligen följ dessa steg:
- Kontakta vår kundservice på info@sunwavesweden.se inom 14 dagar från leverans för att påbörja returprocessen.
- Se till att produkten är i sitt ursprungliga, oanvända skick och i sin originalförpackning.
- Tillhandahåll den ursprungliga fakturan eller kvitto som bevis på köp.
- Vi skickar instruktioner om hur du returnerar produkten till oss.
4. Återbetalningsprocess
När vi mottagit din returnerade produkt och verifierat att den uppfyller ovanstående villkor, kommer vi att behandla din återbetalning. Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid det ursprungliga köpet. Återbetalningsprocessen kan ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit de returnerade varorna.
5. Fraktkostnader
Fraktkostnader för att returnera produkten står kunden för, om inte produkten är defekt eller skadad vid leverans. Om varan skickades med gratis frakt, kommer den ursprungliga fraktkostnaden att dras av från återbetalningen.
6. Skadade eller Defekta Produkter
Om din produkt är skadad eller har ett fabrikationsfel, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi kommer att ge dig en fullständig återbetalning eller ersättning utan extra kostnad. Vänligen se till att du meddelar oss inom 7 dagar efter att du mottagit den skadade eller defekta produkten.
7. Undantag
Följande produkter kan inte returneras eller återbetalas:
- Specialtillverkade produkter eller produkter som är anpassade enligt kundens specifikationer.
- Produkter som har använts eller installerats (om inte defekta) eller de som inte längre är i sin originalförpackning.
8. Kundtjänst
Om du har några frågor eller behöver hjälp med en retur, tveka inte att kontakta vår kundtjänst på info@sunwavesweden.se. Vi är engagerade i att säkerställa att din upplevelse med SunWave Sweden blir så smidig som möjligt.
9. Konsumenträttigheter enligt Svensk Lag
Denna retur- och återbetalningspolicy följer Konsumentköplagen (1990:932) och Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Dina lagstadgade rättigheter som konsument enligt svensk lag påverkas inte av denna policy.
10. Garanti
SunWave® erbjuder en 5-årig garanti från inköpsdatumet för denna produkt, giltig endast om enheten är installerad och används enligt de medföljande instruktionerna.
Garantin Täcker:
- Fabrikationsfel, fel i material och utförande under normal användning, inklusive ersättning eller reparation av skadade delar.
Garantin Täcker Inte:
- Felaktig installation, problem orsakade av externa faktorer såsom fukt, spänningsvariationer, brand, etc.
- Fysisk skada orsakad av missbruk eller modifiering av produkten.
Garantihanteringsprocedur:
- Kontakta den auktoriserade SunWave Group-distributören i ditt område.
- Skicka in köp-fakturan och garantiformuläret.